سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در آغاز سفر ِ جناب روحانی به نیویورک ، سران آمریکایی متمایل به دیدار با رییس جمهور بودند که با تدبیر ِ نظام این دیدار صورت نگرفت و این عدم پذیرش دیدار روحانی با اوباما ضربه سنگینی برای غرب بود .


در پایان ِ این سفر آقای روحانی با آقای اوباما ، چند دقیقه ای مکالمه ی تلفنی داشتند . به نظر میرسه این مکالمه هیچ اثر مثبت یا منفی برای ایران نداشت جز حاشیه های سیاسی که با این سوال آغاز شد :کاخ سفید تماس گرفت یا سران ایرانی ؟ و هردوطرف ِ این قضیه ادعا دارند طرف مقابل درخواست برای تماس داده است .
اما به هر حال قضیه از دوحال خارج نیست: اولین فرض اینکه سران ایرانی درخواست مکالمه داده اند که اگر اینطور باشد واضح است که این امر جز پایین آوردن عزت ایران نتیجه ای ندارد خصوصا بعد از امتناع ایران از دیدار با اوباما و درواقع یک نوع پرچم سفید بالا گرفتن یا با دست پس زدن و با پا پس کشیدن است.

اگر هم فرض را بر این بگیریم که کاخ سفید درخواست ِ تماس را داده باید بگوییم متاسفانه سران ایرانی ، زیرک نبوده اند و دور خوردند اساسی ! چون واضح بود که بعد از آن تماس، امریکا با قدرت رسانه ای بالایش ادعای تماس ایران را مطرح میکند و حتی اثبات ایران هم نمیتواند پوشش رسانه ای علیه آن ادعای کذب را داشته باشد. و متاسفانه این اتفاق افتاد .

بنابراین : جناب آقای رییس جمهور . علی رغم صحبت بسیار خوب و متین و سنجیده ی جنابعالی در سازمان ملل ، از شما در مورد پذیرش این مکالمه دقت و زیرکی و عمل سنجیده تری انتظار میرفت . قطعا این موضوع بازتاب خوب و اثر مثبتی برای عزت ایران اسلامی نداشت ...


نوشته شده در شنبه 92/7/6ساعت   10:0 عصر  توسط رافضه بانو  نظرات دیگران()
 


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
از فرهنگ 92 چه خبر ؟
دانلود یک جزوه ی هلو
دور خوردیم
رئیس جمهوری که _مهره ی مار _ دارد
میخواستی جلیلی نباشی ...
مصباحِ راه من ...
[عناوین آرشیوشده]